ZONDAG 10 MAART | 19:00 (CLOSING FILM + AWARD CEREMONY)

Regisseur Jessey Tsang Tsui-shan

Cast Charlene Choi, Wu Kang-jen

Lengte 107 minuten

Jaar 2019

Taal Kantonees

Ondertiteling Engels

Siu Man (Charlene Choi) scowls through her job as a gynaecology nurse, while trying to hide her mail-order dildo from her co-workers. Her marriage has fallen apart due to a non-existent sex life. When her father (legendary action star Lau Wing) is hospitalized, she is forced to run his cha-chaan-teng (Hong Kong style diner). But how can Siu Man, who’s been forbidden to enter the kitchen since childhood, recreate her father’s signature dishes? Unexpected help comes in the form of Chia-hao (Wu Kangjen), a hunky Paris-trained Cordon Bleu chef who arouses both her appetite and her desire. She realizes that she must tackle her fear of intimacy head-on. It starts with cooking and pole-dancing lessons.

Hong Kong may be a high-tech, cosmopolitan city, but old-fashioned Confucian morality dies hard. Independent filmmaker Jessey Tsang Tsui-shan’s courageous and tantalizing new work delves into sex phobia and female repression – subjects often swept under the carpet in Asian society. The film is also a love song to the humble yet heavenly flavours of Hong Kong cuisine.

Siu Man (Charlene Choi) probeert de dag door te komen als gynaecoloog, terwijl ze haar met de post bezorgde dildo probeert te verbergen voor collega’s. Haar huwelijk is ingestort na een uitgebleven seksleven. Wanneer haar vader (legendarische actie ster Lau Wing) in het ziekenhuis belandt, moet ze noodgedwongen zijn cha-chaanteng (restaurant) overnemen. Maar hoe kan Siu Man, die voorheen nooit de keuken in mocht, haar vaders specialiteiten nabootsen? Ze krijgt hulp van Chia-hao (Wu Kang-jen), een aantrekkelijke, in Parijs opgeleide cordon blue-chef die zowel haar eetlust als verlangen aanwakkert. Dat begint met koken, en paaldanslessen.

Hong Kong mag dan wel een moderne, kosmopolische stad zijn, maar de ouderwetse normen van Confucius zijn hardleers. Jessey Tsangs onafhankelijke film duikt in de seksfobie en vrouwelijke onderdrukking – onderwerpen die vaak vermeden worden in Aziatische samenlevingen. In tegenstelling tot expliciet en politiek geladen verkenningen van vrouwelijke seksualiteit in het westen, gebruikt Tsang een subtiele benadering om de weg van een vrouw van lichaamsschaamte naar zelfacceptatie in kaart te brengen. De film is ook een liefdesbrief aan de bescheiden, maar hemelse smaken van de Hong Kong cuisine.