ZATERDAG 9 MAART | 17:30

Regisseur Ertanto Robby Soediskam

Cast Maudy Indonesian Koesnaedi, Chicco Jerikho, Tutie Kirana

Lengte 85 minuten

Jaar 2018

Taal Indonesisch

Ondertiteling Engels

Sister Maryam (Maudy Koesnaedi, Si Doel) takes cares of elderly nuns in a nursing facility. One day, Yosef (Chicco Jerikho, Filosofi Kopi), a handsome and liberal pastor arrives to lead the church. What begins with exchanging flirtatious glances on the sly develops into something more serious as Maryam and Yosef find themselves drawn irresistibly to each other. Long dormant desires reawaken within Maryam, putting her at the crossroads between her passion and lifelong vow to God.

Nominated for the Asian New Talent Award at the Hong Kong Asian Film Festival, Ertanto Robby Soediskam tackles a heartbreaking tale of forbidden love with an Indonesian twist, by offering rare insight into its Christian community. He is a talent to watch, conveying the inner turmoil of his characters with subtle complexity amid a gorgeously lensed and devastatingly romantic milieu. The result is a deeply empathetic and beguilingly beautiful film reminiscent of Wong Kar-wai’s mood-soaked masterpieces.

Zuster Maryam (Maudy Koesnaedi, Si Doel) verzorgt oudere nonnen in een verpleeghuis. Op een dag arriveert Yosef (Chicco Jerikho, Filosofi Kopi), een knappe, vrijzinnige pastoor, om de kerk te leiden. Wat begint als de terloopse uitwisseling van flirterige blikken, groeit uit tot iets veel serieuzer. Met als eindpunt dat Maryam en Yosef zich volledig tot elkaar aangetrokken voelen. Sluimerende verlangens ontwaken zo in Maryam, waardoor ze moet kiezen tussen haar passie en levenslange beloftes tot god.

Door een zeldzame inkijk te geven in een Christelijke gemeenschap tackelt deze voor een Asian New Talent Award (Hong Kong Asian Film Festival) genomineerde film van Ertanto Robby Soediskam een hartverscheurend verhaal over verboden liefde, maar dan met een Indonesische twist. Soediskam is een talent om in de gaten te houden, getuige de manier waarop hij de innerlijke twijfels van zijn personages met subtiele complexiteit kan afbeelden. Omgeven door een prachtig geschoten en vernietigend romantisch milieu levert dat een bijzonder verleidelijke film op, die vooral doet denken aan de met sfeer doordrenkte meesterwerken van Wong Kar-wai.